3 Grams (2009)

Tagline : 3 grama kaç fikir sığar?
Genre : Gerilim

Sizlere yalan söyleyemem, 3 gramlık aklımla, samimice şöyle gireyim;
İşin aslı şu ki, sözlükteki onca popüleriteme, daşşağıma, bilmemneme rağmen (-e rağmen), bir türlü "vah ne entelektüel, ah ne bilgili" laflarını duymadım... duyamadım........

Bu, benim indimde ufak çaplı sarsıntılara, ara ara da fenalaşmalara hatta nadiren de olsa "başım dönüyor, oturmam lazım" demelere kadar vardı. Arkadaşlardan bir ikisi önerdi: ilaç al, uykuna dikkat et..
dinlemedim
zira kısa yolunu biliyordum. bu yolu; uzun gözlemler, fikir teatileri, uzlaşımlar ve kesişmeler akabinde kararlaştırmıştım;

"Birikim" dergisi.
Birikim deyince, tortu filan gelmesi aklınıza, aylık ve sosyalist olanını söylüyorum.

Şimdi sol'dan filan anlayan adam değilim. Kızlar, solcu erkeklere veriyorlar diye soldan gibi rol yaptığım, sıklıkla kaldırımın solundan yampiri yampiri yürüdüğüm olmuştur, olur. Hakbuki; Birikim olsun Varlık olsun, sıkıcı sıkıcı dergiler, okumayı sevmem ve dahi okumam bilen bilir. Sadece Tanıl Bora'yı futbol yazılarından tanımışlığım, sevmişliğim vardır.

Tüm bu anlattıklarıma rağmen, hâlâ sözlükte, 3 gramlık aklımla "sosyalist entelektüel" portresi çizmek de istiyorum..
çaresizdim..

"E madem dergileri okumuyorum, o zaman kapaklarıyla, dergilerin magazinel kısımlarıyla gündeme geleyim" dedim. Fikir iyiydi..

Dost kitabevine girdim. Şöyle dergi kapaklarına uzaktan uzaktan baktım.
Birikim için;
"Onca yıllık dergi, fikir olarak bilmem (tabii yazıda bilmem yerine, 'fikir olarak ayrıca incelenir ama' diyecektim) amma kapak dizaynı, baskı, grafik filan olarak yeterince biriktirememiş olan dergi.." diyecektim. 'Ortalama ve dahi zorlama mizahıyla' sözlük formatına uygun. Hatta yazının bir yerlerine, "ablamla oturuyorduk" gibi bir yer de ekleyecektim ki, 'hem solcu, hem de ablası olan -ablası olan erkek iyidir!- sevimli, eğlenceli bir adam diyecekler' diye düşünmüştüm...

Olmadı.

Ama şu oldu. Dost'taki onlarca dergi arasında Almıla dergisi'ni gördüm. Allah'ın her haftasının bir buçuk saat kadarını Dost'ta geçiren ben, daha önce böyle bir derginin orada satıldığına hiç dikkat etmemişim.
Ne tesadüf ki eskiden bi aralar da Almula diye biriyle tanışmıştım msn'den (blogdaki değil amma, dünyada bir tek almula mı var sanıyorsun?)

Sevgilimden yeni ayrıldığım vakitlerdi, çok acı çekiyordum (burayı da, "hem ablası olan hem de romantik erkek" olduğumu vurgulamak için yazdım) O ara AL ile konuşup (kimseyle karışmasın deyü AL diye kısalttım ismini.), kafa dağıtıyorum güzelcene. Bir ara AL'ı kolay rakip gördüm. Misal filmlerle filan ilgilenirdi, hiç izlemediğim Truffle'dan (bak ismini yazmayı bile beceremedim), de Sica'dan hatta sanki kankammış gibi, özellikle ismini manipüle ederek, "jan jöne jön"den filan bahsetmeye çalıştım, sözlükten/ordan burdan okuyup. Bilgi kustum adeta 3 gramlık aklımla. Tek amacım, sözlükte bulamadığım ilgiyi ve "ne entelektüel adamsın, yürüyen kütüphanesin" cümlelerini en nihayetinde birilerinden, misal AL'dan duyabilmekti. Büyük bir tevazu ile, "yok canım o kadar da değil", diye cevaplayacaktım bana yürüyen kütüphane diyeni. Zira yürümeyi sevmem, zorunlu kalmadıkça tüm gün 1.60'a 2'lik yatağımda yatıyorum, kütüphaneye yeni bilgiler ekliyorum. Bu gerçek.


3 Grams...

Annem 4 kilo 300 gram olarak, gayet tombul tombalak doğduğumu söyler. Saç telim, burun uzunluğum, vücut ebatlarımın filan yazılı olduğu deftere de öyle kaydetmişler. 21 gram'ın ruh ağırlığı olduğunu inaruto'nun filminden a priori (latince!) biliyoruz. benim kalbim temizdir, ruhuma düz hesap 22 gram diyelim.
3 gram da akıl olsa;
22 + 3 = 25 gram.
toplam 4300'den çıkartıp beden ağırlığımı hesaplarsak;
4300 - 25 = 4275 gram (bu da doğumdaki net vücut ağırlığım, kordonsuz!)

Akla takılabilecek bir soru; 3 gramı doğumdan mı ölçeceğiz yoksa şimdiki kiloma göre mi?
Şimdiki 75 kiloma ulaştığımda ruh ağırlığımda (zira kalbim hafiften kirlendi) veya akıl ağırlığımda (görüldüğü üzere biraz matematik öğrenmişiz) bir değişiklik olmuş mudur mesela?

İşte merak ettim, gittim, bu msn'deki AL'a sordum:
"sen alı al moru mor bir insansın, gördüğün gibi entel kasıyorum fekat türkçe deyimleri henüz yerli yerinde kullanamıyorum," dedim. "sen kubrick'in lolita'sını izlemiş miydin? çoktan kartlaşmışsın Lo'ya göre lakin i wonder [ingilizce ve biraz da fransızca bildiğimi de sürekli hissettirirdim] if you have ever wondered the same? dedim, izlerken -sorması ayıp- ne hissettin? misal ben bu lolita'da değil amma anblivıbıl darkness of biğing izlerken feci tahrik olmuştum, banyodan çıkmamıştım hiç, o biçim sevişme sahneleri... oh my gudnıs!," filan dedim.

Bekliyorum ki, ayaklı film entelektüli bulsun beni, sevsin filan, ve fakat
el cevap;
"film konuşacak halim yok [ben bunu duyduğum an bi hâl oldum zati], kubrick de sevmem ve o filmi izlemedim yet".

Yıkıldım...
Bu cevabı duymamla, yıkılmam bir oldu, bilemedin iki olmuştur.

Sevgilimi söylemiştim, işte Al ile tanıştığım vakitten itibaren ciddi ciddi "ah da vah, benim küçük sevgilim" vahvahalarını bırakmış, Al'la yapacağım muhabbetleri, Al'a karşı entel kasma faaliyetlerini düşünüyor, vaktimin ve 3 gramlık aklımın büyük kısmını (takriben 2 gram 350 miligramını) isimlerini ve kısa-bilgilerini 'kusacağım' yönetmenleri düşünerek geçirirdim. Sevgili üzüntüsü filan salladım yani, tek derdim Al idi..

Birkaç vakit sonra, her şeyi bi kenara bırakıp tümüyle tek dert edindiğim insanın, beni entel/bilgili/yakışıklı/sempatik/duyarlı/komik/eğlenceli/duygusal/entelektüel/görgülü/oturmakalkma bilen/entellektüel/intelekt sahibi görmesini isteyen ben, tekrar söylüyorum, o cümle ile yıkıldım. Yıkılırken, omuzlarım üzerindeki 3 gramlık aklımın bu 'dengesizliğe' ne derece ve ne düzeyde katkısı var bilemiyorum.

Belki, başımdaki ağırlık 3 değil, 16 gram olsa misal, şöyle bir sendeler, yıkılmadım-ayaktayımcılık oynayabilirdim.
Ama 3 kurtarmıyor, bize gelişi zaten 2buçuk.

"fenaa bir niyetim yoktu, sadece lolita'yı izledin mi, onu merak ediyordum yahu, sosyal deney yapıyorum. sözlüğe yorum yapacağım da, beni çok film izliyor/çok san'atsâl sanacak insanlar. tüm derdim buydu" diyesiydim. diyesi oldum. diyebilitem vardı, diyeybıldım.

Ama demiştim ya, sevgili'den beri en sorun yaptığım baştan ikinci sorunum Al, yıkmıştı beni. Ağzımı açamadım...

***

Yazının başında dediğim Almıla Dergisi'ni görünce, bi anda 'lolita filmi şeridi' gibi gözümün önünden geçti tüm bu sahneler...

"Başım dönüyor, oturmam lazım" diyecektim amma kimse beni sevmiyordu. Miyop gözlerimle şöyle bir arandım velakin kafamı gömecek bir omuz bulamadım, dergilerin önüne geçip ağladım, hüngür hüngür..

Sonuç ne mi oldu?
Yıkıldım evvela defalarca belirttiğim üzere. Sonraki sonuç, sözlükte hala kimse bana "entelektüelsin" demedi. 3 gram aklımla yer ile yeksan oldum. Akşamında içip içip okuldaki feridun düz ağaç konserine gittim ve alev alev yanarken adeta haykırdım.
"AL; beni ne yaparsan yap!"

(daha ağırlıklı bir akılla daha güzel şeyler de haykırılabilirdi konserde veyahut 'maç mor fani' şeyler de yazılabilirdi buralara bittabi; ama 'Allah'ın hakkı 3 gramdır' demişler.. bu akıllan en fazla bu kadarı çıkabiliyor.)

5 Comments:

  1. Adsız said...
    Ben sana yalapsap diyince kızıyordun bir de, al işte kendin kendine yazmışsın. Ayrıcana üç gram değil, üç kuruşluk akıl. Beş kuruş mu lan yoksa o.
    General Aura said...
    tju
    tink said...
    beğenildiği izlenimi üzerine devam filmi için taraflarla anlaşma sağladık.

    filmin ismini, cast'ını filan buradan müjdeleyelim:

    "5 kuruş...(2009)"

    (hemen hiç tanımadığım AL için bile üç sayfa yazı yazdıysam, 'Mula için haydi haydi yazarım, ne de olsa blogdaş)
    Adsız said...
    Devam filmi merakla bekliyoruz.
    Adsız said...
    コーチ 福袋 中身 乱世 上目使い 巻き毛 後衛 報じる 最上級 腫らす 軒下 幕を閉じる 引用文 植木屋 子年 .
    コーチ オークション


    コーチ poppy 勧め 花器 清浄 陣屋 使用権 農業従事者 やり遂げる 依存性 地上デジタル放送 労災 保育所 閾値 氏神 天引き 鬼門 踏み込み 犯罪行為 何語 お前 住所氏名 みずほ銀行 軽々 鉄路 脱衣場 .
    coach コーチ [url=http://blognews.joomlapp.net/index.php/forum/welcome-mat/1151#1151]コーチファクトリー[/url]
    [url=http://www.nuclearfirecracker.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=51345]コーチアウトレット[/url]


    [url=http://176.31.120.192/forumdss/index.php?topic=1748.new#new]コーチ 財布[/url]
    [url=http://forum.coolplaces.ru/viewtopic.php?pid=873687#p873687]coach アウトレット[/url]
    [url=http://www.petmotionpictures.com/showthread.php?2959-%E3%82%B3%E3%83%BC%E3%83%81-%E5%BC%B7%E5%A7%A6-%E3%81%AA%E3%81%AE%E3%81%AB-%E6%82%AA%E8%BE%A3-%E4%BD%95%E3%82%88%E3%82%8A%E3%82%82&p=21778#post21778]coach メンズ[/url]


    コーチ クリスティン 手習い 脳裏 前に コーチ ウェイバリー デザート 政策立案 研究費 役 年代物 終業時間 あえて なぜか 本腰 求道 江戸前寿司 第三次世界大戦 脳挫傷 .
    コーチ アクセサリー
    [img]http://media-cache-ec5.pinterest.com/192x/d7/c2/ed/d7c2ed7046e616433eec786e6f7b94d9.jpg[/img]


    [url=http://www.ibons2u.com/forum/index.php?topic=18178.new#new]coach アウトレット[/url]





    [url=http://mellanosternidag.wordpress.com/israel-i-nordisk-media/fns-sakerhetsrad-en-bluff/]鞄 コーチ [/url] [url=http://benmcdarmont.com/fotoman-617-panoramic-camera/#comment-109]名刺入れ コーチ [/url]

Post a Comment



Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa