başlıktan anlayacağınız gibi yazı yine hrant'la ilgili. o cümle, niyat genç ve yağlı saçları tarafından bi telefon konuşmasında söylenmişti.
peki ben niye alıntıladım?

şu dört beş gündür hrant hakkında yazılanlara bakınca, "ulan herkes kendi bildiği hrant'ı, kendi ideolojisine göre yazmış" noktasına geldim.

daha birkaç gün önce, jönümüz pîrimiz rasi mozan kötahyalı bey de, "milliyetçiliği dışlayan evrenselci aydınların ne kadar zottiri" olduğunun anlaşılmasını sağlayan bir insan olduğunu söylüyordu hrant'ın. dink'in onca konuşmasını dinledim, yazısını okudum; yeminle adamda "evrenselciler palavradır"a yakınsayan bir cümle görmedim duymadım.

ama rasi mozan, ya da heli navşar filan eleştirmekle şeetmeyelim. çuvaldızı kendimize batıralım.

misal, benim hrant resmi seçimim, adamın ölmesi ve ayakkabısının altındaki deliğin gözükmesi şeklinde. samimi olayım, üç senedir hiçbir an, "ulan ayakkabısı delik adammış da bilmemneymiş" diye düşündüğüm olmadı. sadece o fotoğraf aklımın bir köşesinde. o fotoğraf, o üzerinde gazeteler olan, boylu boyunca yatan adam, benim kafamda ve bana "bak tink, ayağını denk al" diyen birtakım iğrenç seslerin de, türkiyede varolduklarını hatta ve maalesef çok fazla olduklarını hatırlatıyor.
umutsuzluğu hatırlatıyor. murat belge, te 80li yılların sonunda, eğitim sistemine yök'e filan olan inancını tamamen bittiğini yazmış. ben de o noktadayım. türkiyede hiçbir surette ve hiçbir şekilde eğitimin ve bu zihinlerin düzelebileceğine inanmıyorum.

o boylu boyunca yatan adam, benim inançsızlığımın da fotoğrafı.

o gece eve gelip, ağlayarak sözlükte, birkaç aklıselim insan entrysi okumamı da hatırlatıyor o fotoğraf.
benim, siyasete daha fazla ilgi duymamı, ama bir taraftan da daha yıkıcı olmamı, tavizsiz olmamı sağlayan bir fotoğraf.

eğer bugün, gitgide politize olan bir insansan, müsebbibi o boylu boyunca yatan adamdır.

işte benim hrant'ım, o halaskargazi caddesinde (hrant dink caddesinde) yatıyordur her zaman. ben hrantı öyle hatırlıyorum..

fakat artık umutsuzluk çağında, pısacak çekinecek pozisyonda değiliz.
bir sefer olsun, kalkacağız. halklar kalkacak ve hesap soracak..
***
bugün, o adamı o caddeye yığan, o fotoğrafı donuklaştıran insanlar ayaklarımızı denk almamızı istiyorlar..

almayacağız.
katili biliyoruz.
adalet istiyoruz.

0 Comments:

Post a Comment



Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa